reklama

Už 70 % českých domácností sleduje obsah přes internet

Už 70 % českých domácností sleduje obsah přes internet
2024-11-27T08:50:07+01:00
• 27. 11. 2024

Zdroj: Hifimanie.cz

Internet v rámci české populace navyšuje svou popularitu. Podle aktuálního výzkumu NMS Market Research a APMS (Asociace provozovatelů mobilních sítí) právě obsah přes internet sleduje už 70 % českých domácností. Výrazně tak vede už nejen před kabelovým nebo satelitním příjmem, ale i před klasickou televizní anténou. Vzhledem k návýkům mladší populace lze navíc předpokládat, že trend online sledování bude sílit.

Mladší generace – hlavně obsah přes internet

Internet jako primární zdroj pro sledování převládá samozřejmě u mladších generací. Ve věkové skupině 25 až 34 let jej jako hlavní zdroj videoobsahu uvádí 57 procent mladých. To představuje více než dvojnásobek oproti věkové skupině 65+, kde internet jako zdroj videoobsahu preferuje 25 procent diváků.

NMS obsah přes internet

Internetový obsah přebírá vedoucí příčku na všech frontách; zdroj: NMS

„Jak bude postupně současná mladší generace stárnout a sledování videoobsahu přes internet se stane hlavním způsobem sledování, bude to znamenat dramaticky vyšší nároky na přenos dat přes mobilní a pevné datové sítě,” vysvětluje Jiří Grund, prezident Asociace provozovatelů mobilních sítí.

NMS netflix

Z výzkumu dále vyplývá, že Netflix platí za nejoblíbenější VOD službu u nás; zdroj: NMS

Význam internetu narostl i meziročně. Na hlavní televizní obrazovce v domácnosti vzrostl podíl sledovaných pořadů přes internet ze 35 procent v roce 2023 na současných 41 procent. Za tímto nárůstem stojí především rostoucí popularita IPTV služeb, zatímco zájem o HbbTV (červené tlačítko) mírně poklesl.

Tři čtvrtiny domácností platí za obsah přes interent

Z výzkumu dále vyplývá, že tři čtvrtiny domácností (76 procent) platí za obsah. „Lidé platí jak za samotný příjem různých streamovacích televizních služeb a kanálů přes internet, kabel nebo satelit, tak i za možnost sledovat určité pořady bez reklam,” říká Kamil Kunc, Client Service Director ze společnosti NMS Market Research.

Televize přes internet

Televizi s internetovým připojením dnes už mají dvě třetiny domácností; zdroj: NMS

Internet jako zdroj videoobsahu se mění podle typu pořadu. Například pětina sledovaných pořadů na hlavní televizní obrazovce v domácnosti připadá na zpravodajství a v něm jako zdroj mírně převažuje DVB-T2 anténa nad internetem. Naopak u zahraničních seriálů internet jako zdroj videoobsahu na hlavní televizní obrazovce vítězí. Z výzkumu dále vyplývá, že televizory běží v domácnostech v průměru 5 hodin a 20 minut.

Metodologie

Společnost NMS Market Research provedla výzkum pro Asociaci provozovatelů mobilních sítí na reprezentativním vzorku 1 760 respondentů ve věku 15-79 let. Výzkumníci kombinovali online dotazování v Českém národním panelu s osobním dotazováním u populace nad 70 let. Sběr dat proběhl mezi 23. a 29. září 2024.

Zdroj: Tisková zpráva NMS Market Research a APMS (Asociace provozovatelů mobilních sítí)

 

S technologiemi si hraje od nepaměti a doma má v nich více nepořádek než pořádek. Ostravak, který se stále místy učí psát slušně a spisovně. Ale ne vždy to klapne. Hlavně u té slušnosti. "Zatimco tata rubal uhli, ja rubu texty, bo mam chrome ruky."

Komentáře

PanzerGlass Star Lit
PanzerGlass Star Lit

Hifimánie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim