Zdroj: Hifimanie.cz
Domů »
Internet v rámci české populace navyšuje svou popularitu. Podle aktuálního výzkumu NMS Market Research a APMS (Asociace provozovatelů mobilních sítí) právě obsah přes internet sleduje už 70 % českých domácností. Výrazně tak vede už nejen před kabelovým nebo satelitním příjmem, ale i před klasickou televizní anténou. Vzhledem k návýkům mladší populace lze navíc předpokládat, že trend online sledování bude sílit.
Mladší generace – hlavně obsah přes internet
Internet jako primární zdroj pro sledování převládá samozřejmě u mladších generací. Ve věkové skupině 25 až 34 let jej jako hlavní zdroj videoobsahu uvádí 57 procent mladých. To představuje více než dvojnásobek oproti věkové skupině 65+, kde internet jako zdroj videoobsahu preferuje 25 procent diváků.
„Jak bude postupně současná mladší generace stárnout a sledování videoobsahu přes internet se stane hlavním způsobem sledování, bude to znamenat dramaticky vyšší nároky na přenos dat přes mobilní a pevné datové sítě,” vysvětluje Jiří Grund, prezident Asociace provozovatelů mobilních sítí.
Význam internetu narostl i meziročně. Na hlavní televizní obrazovce v domácnosti vzrostl podíl sledovaných pořadů přes internet ze 35 procent v roce 2023 na současných 41 procent. Za tímto nárůstem stojí především rostoucí popularita IPTV služeb, zatímco zájem o HbbTV (červené tlačítko) mírně poklesl.
Tři čtvrtiny domácností platí za obsah přes interent
Z výzkumu dále vyplývá, že tři čtvrtiny domácností (76 procent) platí za obsah. „Lidé platí jak za samotný příjem různých streamovacích televizních služeb a kanálů přes internet, kabel nebo satelit, tak i za možnost sledovat určité pořady bez reklam,” říká Kamil Kunc, Client Service Director ze společnosti NMS Market Research.
Internet jako zdroj videoobsahu se mění podle typu pořadu. Například pětina sledovaných pořadů na hlavní televizní obrazovce v domácnosti připadá na zpravodajství a v něm jako zdroj mírně převažuje DVB-T2 anténa nad internetem. Naopak u zahraničních seriálů internet jako zdroj videoobsahu na hlavní televizní obrazovce vítězí. Z výzkumu dále vyplývá, že televizory běží v domácnostech v průměru 5 hodin a 20 minut.
Metodologie
Společnost NMS Market Research provedla výzkum pro Asociaci provozovatelů mobilních sítí na reprezentativním vzorku 1 760 respondentů ve věku 15-79 let. Výzkumníci kombinovali online dotazování v Českém národním panelu s osobním dotazováním u populace nad 70 let. Sběr dat proběhl mezi 23. a 29. září 2024.
Zdroj: Tisková zpráva NMS Market Research a APMS (Asociace provozovatelů mobilních sítí)
Domů »
Komentáře