reklama
PanzerGlass iPhone 15

Další zdražování Spotify je na cestě

Další zdražování Spotify je na cestě
2024-04-05T09:53:08+02:00
• 5. 4. 2024

Zdroj: Spotify

Spotify se podle agentury Bloomberg rozhodlo pro další zdražování. V krátkém časovém horizontu tak učiní již podruhé. Jde o zajímavý krok, vzhledem k tomu, že konkurenční Tidal kráčí přesně opačným směrem, jak před měsícem informoval kolega Jan v tomto článku.

Zdražování Spotify? Za vše můžou nové služby

Důvodem pro zdražení je pro hudební posluchače poněkud podivný. Spotify se nově snaží profilovat jako multiplatformní aplikace a na vybraných trzích zde nenajdete už jen hudbu. Nedávno společnost oznámila například dostupnost videoklipů. Některé země si mohou užívat navíc i audioknihy a on-line kurzy. Právě širší nabídka v rámci jedné aplikace by měla být důvodem pro zdražování. Cenovka by měla vzrůst přibližně o 1 až 2 dolary za měsíc a stát by se tak mělo rovnou na pěti vybraných trzích. Mezi těmi prozatím Česká republika chybí. Důvodem je nejspíše omezená dostupnost novinek u nás.

Audioknihy v rámci Spotify jsou relativně novinkou. Předplatitelé Premium mají k dispozici 15 hodin poslechu audioknih za měsíc. Poslech nad rámec tohoto vymezeného času je možný za další poplatky. K dispozici by mělo být ovšem i levnější předplatné, v rámci kterého nebudou dostupné audioknihy. To by mělo zůstat na cenovce současného Premium.

Lepší kvalita zvuku je stále v nedohlednu

Spotify už přineslo celou řadu novinek. Videoklipy, on-line kurzy a audioknihy jsou ty nejhlavnější z nich. Smutným faktem zůstává, že je to přes dva roky, co Spotify navnadilo posluchače svým Hi-Res předplatným. O tom se spekuluje v průběhu času neustále, ať už by mělo být součástí Premium, nebo vyšší verze předplatného. S trochou nadsázky se ale dá říct, že pro Spotify nakonec kvalita hudby není podstatná a cílem je oslovit co největší masy s co největší nabídkou. Je tedy otázkou, jak dlouho to budou této společnosti, která ignoruje technologické trendy a raději ze sebe vytváří sociální síť se širokou nabídkou všeho možného i nemožného, tolerovat její zákazníci. Přeci jen se v době, kdy si bez předplatného nepustíte ani vyhřívání sedačky ve svém BMW, každý dolar počítá.

Zdroje: whathifi.com, bloomberg.com

 

 

S technologiemi si hraje od nepaměti a doma má v nich více nepořádek než pořádek. Ostravak, který se stále místy učí psát slušně a spisovně. "Zatimco tata rubal uhli, ja rubu texty, bo mam chrome ruky."

Komentáře

Hifimánie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim